Secret Kung Fu Arts: Iron Kneecaps Exercise

[ad_1]

De 72 geheime vechtoefeningen of ‘Kungs’ van de Shaolin-tempel omvatten dramatische uitersten die, indien volgehouden, verbazingwekkende resultaten opleveren. De ijzeren knieschijven oefenen Oefening transformeert de knieën in formidabele wapens die de sterkste tegenstander kunnen verslaan. Details van trainingsmethoden en de drie belangrijkste fasen volgen.

Invoering

‘Kungs’ omvatten meestal een zachte ‘Yin Rou Energy’-training, (voornamelijk intern) of een harde’ Yang Gang Power’-training (voornamelijk extern), hoewel er bij een paar beide een rol spelen. De Iron Kneecaps-oefening aka Tie Xi Gong is van de Yang Gang External Power Training-variant.

Technische Analyse

Door de knieschijven op deze manier te trainen, kunnen ze worden gebruikt als (en naast) de ellebogen om te slaan, vooral nuttig in gevechten op korte en middellange afstand. Door het gevechtsgebruik van de knieschijven te ontwikkelen, is voor dergelijke doeleinden een extra wapen beschikbaar.

De impact van een plotselinge knie-aanval kan dramatisch zijn: ‘Als een tijger die een kudde schapen verplettert!’ Tijdens gevechten kunnen de knieën worden gebruikt als een verrassings- of geheim wapen om de tafels aan te zetten en een tegenstander te verslaan.

Methode

Fase 1

Ga met gekruiste benen zitten, met de onderkant van elke vuist, tegelijkertijd 72 keer op de knieschijven. Masseer ze vervolgens met de handpalmen plat op de knieschijven van buitenaf 36 keer cirkelvormig. Herhaal de oefening en masseer dit keer 36 keer van binnen naar buiten. Deze oefening (die de patella helpt om het kniegewricht beter te passen en te beschermen) moet 9x, tweemaal daags, ’s ochtends en’ s avonds worden herhaald. Na ongeveer 1 jaar moeten studenten klaar zijn voor de volgende fase.

Stage 2

Nu vervangen twee houten hamers de vuisten en de oefening wordt op dezelfde manier herhaald, zowel opvallend als masserend. Nogmaals, studenten moeten na 1 jaar klaar zijn voor de derde en laatste fase.

Fase 3

Deze laatste trainingsfase, van dezelfde duur, maakt gebruik van twee metalen hamers, maar volgt verder hetzelfde patroon als de eerste twee. Tegen het einde van deze periode moeten de knieschijven ‘zo sterk als ijzer’ zijn en voldoende om de sterkste tegenstander te verslaan, zowel aanvallend als verdedigend.

globaal

Rassen van knie-aanvallen

Parrying Knee: stopt tegenstanders vooruit, blokkeert trappen, maakt de gebruiker klaar voor een tegenaanval;

Darting Knee Strike: snelle, van dichtbij naar boven gerichte en voorwaartse slagen naar de middellijn;

Goring Knee Strike: opportunistische voortschrijdende aanval op centrale of onderste romp;

Curving Knee Strike: de knie beweegt omhoog en zijwaarts van de achterste voet om het hoofd of bovenlichaam te raken;

Upward Knee Strike: een snel opgeheven knie-aanval op de vitale delen wanneer tegenstanders achteloos sluiten;

Side Knee Strike: een tegenaanval in de knie techniek, gebruikt na een side-step of andere ontwijking;

Flying Knee Strike: enkele, dubbele of gecombineerde springaanvallen, vooral nuttig tegen een vermoeiende tegenstander;

In fasen 2 en 3 van het bovenstaande trainingsregime is het raadzaam om de knieschijven grondig in te wrijven met Chinese medicinale wijn / Dit-Da-Jeow, na het oefenen om inwendig letsel te voorkomen.

In 5 Animals Terms knietechniek (ook elleboog) Is Leopard: verraderlijk, bedrieglijk, kwaadaardig met hoge power-to-weight kenmerken (kracht en energie concentreert zich op de puntige knieschijf)!

[ad_2]

Source by Peter Allsop